! ✿LYSSA FAIZUREEN✿ !



Aku mulakan dengan kata-kata hikmah.. "Malang tidak berbau" ,, memang la kalau cium malang memang tak ada bau ! Hari ini, lebih tepat lagi pagi tadi,, aku ditimpa malang yang sudah semestinya aku tak bau pon malang tu,, nak tahu ke ceritanya ? 

Mula: Aku terjaga daripada tidur lalu bangun.. Aku mencapai tuala lalu masuk ke dalam tandas dan mandi.. Selesai mandi,, aku pon bersiap-siap kerana aku hendak pergi ke sekolah lama aku untuk membeli buku adik bongsu aku untuk persekolahan pada tahun hadapan..

Tengah: Sampai je kat sekolah tu,, aku jadi blur sekejap.. Aku terus pergi ke dewan cempaka untuk membayar duit buku adik aku tu.. Bertemulah aku dengan seorang lelaki .. Nampak segak bergaya dia pada hari ini. Aku pon terus duduk di kerusi yang disediakan berhadapan dengan lelaki kacak itu.. Dia lah cikgu matematik aku dahulu sewaktu sekolah rendah..Aku pon membayar setelah selesai semua.. Namun, sir aku tadi dia mengatakan yang dia tidak mempunyai duit kecil atau baki.. 

Akhir: Aku pun pulang setelah sir memanggil aku dan memberi baki... Aku pon terus pulang ke rumah. Semasa dalam perjalanan, aku terlintas untuk singgah di pejabat ibu aku sebentar... Aku pon mengambil jalan belakang kerana tidak ingin melalui jalan yang sibuk..Dalam hati aku, aku sudah merasa yang sesuatu akan terjadi kepada diriku.. Tiba-tiba, seekor anjing melihat aku,,aku berasa curiga...

-BERSAMBUNG-

Lain masa aku cerita la kat kome !              

♥ Terima kasih kerana sudi membaca entry Tiqah ♥

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dah habis baca ?? Sila la tinggalkan komen..
Terima kasih..