! ✿LYSSA FAIZUREEN✿ !

Pengorbanan

Berkorban???
 Merelakan sesuatu kejadian? memberi peluang kepada orang lain? Melakukan sesuatu terhadap orang lain? Itu ke pengorbanan?

Aku tidak mengerti maksud sebenar pengorbanan tetapi aku tahu pengorbanan itu seperti apa..
Penat lelah kedua ibu dan bapaku mencari rezeki dan nafkhah hanya untuk menyara aku dan adik beradik...
Mereka membesarkan kami dan mendidik kami agar menjadi orang yang berguna dan dapat berbakti kepada mereka, bangsa, masyarakat dan jua negara...

Pengorbanan mereka sangat besar dan bermakna dalam hidup aku...Mereka tidak mengharapkan balasan harta di dunia ini melainkan aku menjadi insan yang berguna dan berjaya di dunia dan di akhirat...
Aku tidak akan melupakan pengorbanan mereka dan aku berjanji akan cuba meralisasikan harapan mereka.

Ibu: Banyak sangat pengorbanannya...Melahirkan aku ke dunia ini agar aku dapat melihat keajaiban dan kebesaran Allah yang Maha Berkuasa lagi Maha Agung...Membesarkanku sepanjang 14 tahun ini dengan susuh payah...Melayan karenah aku yang inginkan itu dan ini...Merawat dan menjagaku semasa aku sakit.

Bapa: Mengiqamatkan aku setelah aku lahir di dunia ini.Menjaga aku semasa kecil dahulu.Menghantar aku ke sekolah.Memberi nasihat kepada aku...Tempat aku mengadu dan menceritakan masalah aku.

Abang-abang dan adik perempuanku: Merekalah teman sepermainan aku sewaktu kecil. Teman curahan perasaanku. Mereka jua lah yang menjadikan hidup aku ceria di rumah dengan usikan mereka. Walaupun terkadang mereka agak keterlaluan kepada ku tapi kasih dan sayang mereka kepada ku tidak pernah luntur.

Semua itu adalah lumrah kehidupan yang aku telah lalui..Aku sentiasa berdoa kepada Allah agar kami sekeluarga dapat menjadi keluarga yang bahagia di duinia dan di akhirat kelak...Amin Ya Rabbal Alamin...



♥ Terima kasih kerana sudi membaca entry Tiqah ♥

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dah habis baca ?? Sila la tinggalkan komen..
Terima kasih..