! ✿LYSSA FAIZUREEN✿ !

Perasaan Yang Selalu Dirasa

hmmm...
Rindunya!!!!Kepada siapa??? Mesti la keluarga terutamanya mak, ayah dan adik...Aku memang rapat dengan mereka(senang kata susah la nak berenggang) namun sejak aku masuk ke sekolah ini, hubungan aku dengan keluarga agak renggang...

TAPI.............keluargaku sering saja datang melawat aku di sini....Kami makan bersama, bercerita tentang keadaan masing-masing sambil bergelak- ketawa... Aku seronok apabila saat itu tiba....Aku selalu menanda kalendar kapan keluargaku akan datang..."HARI PENTING BUATKU" Selalunya ibu dan ayah akan datang hujung minggu kerana pada waktu itu saja mereka berkesempatan dan tidak sibuk... Jika ibu dan ayah ada hal yang tidak boleh dielakkan maka aku terpaksa la menanggung rindu untuk dilepaskan pada minggu berikutnya...

Jika di rumah, kerja aku selalunya ialah bermain dengan adikku...Walaupun umurnya sudah 11 tahun, tetapi perangainya masih seperti kanak-kanak...Dia sering dimanjakn oleh ibu dan ayahku...(mentang-mentang anak bongsu)...Terkadang aku cemburu terhadap dia....tapi apakan daya, dia adalah darah dagingku juga..Hubungan antara adik beradik takkan pernah berpisah seperti kata pepatah "AIR DICINCANG TIDAK AKAN PUTUS"

Aku juga sering menolomg ibuku di dapur....Tugasku selalunya beroperasi selepas makan tengah hari.... Kedengaran suara ibu atau ayahku, "KAK.......tolong basuh pinggan-magkuk kat dapur tuh!!!!! Maka dengan senang hatinya aku pon pergi ke dapur..... Sering juga aku memujuk ibuku supaya adikku juga dipanggil tetapi selalunya dia akan terlepas....

ABANG!!!!!
Aku mempunyai 2 orang abang....Sulung berumur 23 tahun dan yang kedua berumur 20 tahun....Aku sering bergaduh dengan mereka....TERUTAMA ketika hendak makan....Pasti ada perebutan lauk-pauk yang dimasak oleh ibuku....Semua yang ibuku masak tentula sedap dan enak....DAN selalunya mereka yang akan menang...aku sering beralah dengan mereka...mungkin kerana mereka lebih tua daripada aku dan mereka abang-abangku.....Walau apa pun yang mereka lakukan kepada aku, kasih dan sayang aku kepada mereka tidak pernah hilang.....Merekalah tempat aku mengadu masalah berkaitan "LELAKI di rumah.....

SI COMEL DAN ANAK-ANAKNYA!!!!!
Si Comel??? Siapa tuh???
Kucing peliharaan kami la....Nama dia "OSIN"....aku pun tak tahu mana datang nama osin tuh...Mak selalu cakap osin tuh nama jepun...betul ke ha???
Dia dah ada anak dah sekarang....tiga ekor lagi.....Sekor warna kelabu, sekor warna putih dan sekor lagi warna hitam....MAk panggil diaorng "TEHTAMBU"(putih, hitam dan kelabu)....
Pelik la......
Osin selepas ada anak lain sangat...sebelum ni dia suka tidur kat atas kerusi tapi lepas ada anak dia tidur kat atas lantai..kalau dia keluar rumah sebelum ni lama tapi lepas ada anak sekejap sangat dia keluar...
MUngkin sebab dah bergelar "IBU" kot.....


Apa-apa pun aku rindu sangat saat-saat bersama mereka di rumah..
~RINDU SELALU~
♥ Terima kasih kerana sudi membaca entry Tiqah ♥

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dah habis baca ?? Sila la tinggalkan komen..
Terima kasih..